Çekişmeli Boşanma

çekişmeli boşanma

Çekişmeli Boşanma Davası Nedir?

Çekişmeli boşanma davaları, genel boşanma davalarının bir çeşidi olarak kabul edilir. Eşlerin boşanma için birbirleriyle anlaşamaması ya da taraflardan birinin dahi boşanmak istememesi durumunda görülen boşanma davalarına çekişmeli boşanma davaları denir.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Çekişmeli boşanma davalarının açılma sürecinde eksiksiz ve hatasız boşanma dilekçesinin yazılması büyük önem taşır. Bu sebeple boşanma davası nasıl açılır sorusunu soran kişinin alanında uzman bir boşanma avukatı tarafından temsil edilmesi önerilir. Usulüne uygun olarak hazırlanmayan boşanma dilekçeleri kısa sürede tamamlanması istenen boşanma davalarını haddinden daha uzun sürelere yayabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Kaç Celsede Biter?

Usul ekonomisi, yargılamanın belirlenen süre içinde ve düzenli yürütülmesini, gereksiz harcamaların önüne geçilmesini sağlar. Çekişmeli boşanma davalarının uzamasının sebebi de tarafların usul ekonomisine aykırı davranmasından kaynaklanmaktadır. Hakim bazı hususlarda taraflara işlemleri yerine getirilmesi için kesin süre ile sınırlar, bu durumda taraflar kendilerine verilen kesin sürede söz konusu iş ve işlemleri tamamlamak zorundadır aksi halde bazı haklarından yoksun kalacak, bazı delillerden vazgeçmiş sayılacak ve bazen de doğrudan davanın aleyhine sonuçlanmasına neden olacaktır. Hakim bir iş veya işlemin yapılması, tamamlanması hususunda tarafları kesin süre ile kısıtlamadığı durumlarda ise taraflar bazen kötü niyetli olarak bazen de umursamaz tavırları ile bahse konu işlemi aylarca yerine getirmemekte ve bu nedenle tek taraflı boşanma davası aylarca, bazen de senelerce uzamaktadır. Bu nedenle tarafların davanın tüm aşamalarında işlemlerini mümkün olduğu kadar kısa sürede tamamlaması ve mahkemeye de bu konuda yardımcı olması davanın kısa sürede belki de sadece 2 celsede tamamlanmasını sağlayacaktır. Bölge Adliye Mahkemelerinin kurulması ile birlikte artık boşanma kararları istinaf kanun yolu açık olmak üzere verilmekte ve bu nedenle Bölge Adliye Mahkemelerine gönderilmektedir. Bölge Adliye Mahkemeleri ise daha hızlı bir şekilde dosyayı incelemekte ve kararını vermektedir.  Çekişmeli boşanma davalarında bu sebeple uzman boşanma avukatı seçimi büyük önem taşır.

Çekişmeli Boşanma Davası Ücretleri Ne Kadardır?

Çekişmeli boşanma davası ücretleri hesaplanırken birçok etken boşanma davası fiyatlarını etkilemektedir. Anlaşmalı boşanma davalarına nazaran farklı ücretlendirme modellerinin de oluşacağı çekişmeli boşanmalarda sağlıklı bir çekişmeli boşanma davası ücret bilgisinden söz etmek için avukatınıza başvurunuz. Boşanma avukatı ile görüşülerek boşanma dava ücretleri çerçevesinde taraflar yeni ücret sözleşmesi imzalar ve ücret konusunda anlaşma sağlanır.

Çekişmeli boşanma davasında hak kaybı yaşamamanız için mutlaka uzman boşanma avukatı tarafından temsil edilmenizi öneriyoruz.